söndag 13 oktober 2013

KosHelg!

Sitter här i sängen och lyssnar på Takida och förbereder lite inför föräldramötet i morgon! Ska bli lite skönt att få det överstökat tycker jag... Jag ska prata om Steg för Steg, ett program som övar barns sociala kompetens. Har även skrivit upp lite grejer jag ska ta upp, när vi delar oss, med föräldrarna på min avdelning.

Snart ska jag bege mig mot Bislett och Laundromat. Det var typ ett halvår sedan jag var där och käkade sist! Därför är det lite på tiden nu kan jag tycka :) bra mat och trevlig miljö! Ska träffa Charlotte, en tjej som Madde från Karlstad känner. Hon är ny i stan och då är det väl fint att träffa lite folk (mig) :) det är inte svårt att träffa folk/få vänner här och det är ju positivt. Folk är väldigt öppna och tillmötesgående! Tidigare idag har jag varit ute i Telenor Arena och kikat på hästar :) fina hästar och höga hinder! Fick ett band av Louise (barndomsvän från Sverige, som jobbar som hästskötare till Angelica Augustsson som nu har stall i Tyskland) så jag fick sitta på ryttarläktaren och gå lite "backstage". Häftigt om ni frågar mig :) Man kände sig lite som en i gänget liksom!


Helgen annars då?! I fredags tog jag en promenad efter jobbet, köpte thaimat och såg på Solsidan med Jennifer. Senare (sent) blev jag bjuden på vin ute på Fornebu. Tog bussen hem till Marius och hans fina lägenhet, väl där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord, lyssnade på musik, tittade på bilder (han har jobbat som fotograf, för bl.a. Se&hör), spelade Truth&Dare och drack vin och svensk snaps! Vad klockan blev törs jag inte ens tala om.. :O Var lite trött igår, men det var det värt. Det var den bästa kvällen på länge! För att understryka det :)) Igår var jag på marknad med Jennifer i Bogstadveien hemma på Majorstuen, och på kvällen köpte jag och Linn pizza och drack vin (igen). BRA helg detta :) såna kan man leva på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar