onsdag 19 november 2014

Inflammation

Det visade sig på ultraljudet att jag har inflammation (i bägge knäna), och det vänstra behandlades med injektion i form av kortison. Jag ska tillbaka om två veckor igen för ny koll och en till spruta i knät. Under tiden tar jag mig fram med hjälp av kryckor, eftersom jag inte får belasta knät och för att behandlingen ska ta på bästa sätt. Summa summarum - det här var inte heeelt vad jag hade räknat med. Tanken att ut och ta en promenad har slagit mig flera gånger idag. Men vänta lite nu! Nej just det. Det går ju inte!! 

Ok. Jag är inte van att springa hos doktorn. Jag är inte van att vara sjuk. Vara hemma. Jag känner mig värdelös. Jag till och med grinade i morse för att jag inte kunde gå till jobbet. Vilket i och för sig är positivt och betyder att jag trivs och tycker om mitt jobb väldigt mycket! Det är ju nu allt mysigt sker också. Baka pepparkakor med barnen, sjunga julsånger, julpynta osv osv. Och inte nog med det så har jag föräldrasamtal nästa vecka. 10 st. Går väl att skjuta upp, men ändå. Ja, jag tror iaf att ni fattar att jag inte är så nöjd just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar