onsdag 31 augusti 2011

Åska

precis när jag loggade in här brakade det loss. får nog sluta blogga, eftersom det verkar åska varje gång jag bjuder till :P idag är en viktig dag. får besök om en timme ungefär, en granne som ska titta på min lägenhet och jag ska titta på hennes. killen med ettan jag tittade på förra veckan hörde varken av sig eller svarade på mina sms. vet inte vad som hände? man kan ju i alla fall skriva något i stil med att "tyvärr, vi ångrade oss och vill behålla lägenheten" eller ? ikväll ska jag titta på en 2a, på andra sidan innergården bara! hoppas hoppas jag gillar den. ska göra allt för att inte jämföra alltför mycket med min juvel till lägenhet. pust! på jobbfronten går det rätt segt. är i alla fall inskriven i vikariepoolen, och vet att jag kommer få jobba som en gnu där. men det är ju ändå inte vad man strävar efter... att vara springvikarie alltså. det positiva med det är ju att man får prova på massa olika verksamheter vilket ger en massa erfarenhet. plus att man får välja när man är tillgänglig och kan jobba. jag kommer vara tillgänglig jämt :P för det första behöver jag jobba, och för det andra suger det att sitta hemma om dagarna. jag var på en intervju förra veckan på en förskola, men vet inte om det var något för mig... och sen gällde tjänsten bara i 2 månader vad dom visste i nuläget, pga ekonomin. en av nackdelarna med privata förskolor antar jag. nej, nu behöver jag något tryggt. jag är en person som funkar bäst med fasta rutiner, när jag vet vad jag har framför mig. det gör mig lugn. men jag får försöka göra det bästa av "nuet" och tänka att det blir lite som det blir med allt. tillslut kommer det bli tokbra, det vet jag ju :)


PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar