tisdag 21 augusti 2012

intervju 1 - Tinkern

då var intervju nr 1 för denna vecka avklarad. känner mig nöjd, det gick bra :) får svar på fredag eller måndag, och har jag turen att få just det här jobbet får jag börja direkt. tokbra! fördelen med den här tjänsten är att det är en förskollärartjänst, känns mycket bättre att få börja där med ett visst ansvar men inte lika stort som pedagogiska ledarens. ett stort plus är även att jag kan gå! det är ca 2 km bort bara. på de två ställena jag var på förra veckan tog det betydligt längre tid att ta sig, t-bana plus promenad en bit.
de två förskolorna och förskolan jag var på idag går under samma stiftelse, Kanvas heter den, som har förskolor över hela landet. de verkar ha en väldigt bra grundsyn och verkar väldigt engagerade.
börjar få kläm på intervjuerna här i Norge. det är stooor skillnad mot intervjuerna jag varit på hemma i Sverige. här får jag lätt räkna med 1½ timme! hemma har det gått på 20-30 min :P det märks att det är ett helt annat engagemang här än vad jag har erfarenhet av. här kommer jag lära mig massa!

flytten hit var mest tänkt som en ny erfarenhet, prova något nytt, lära mig mer, utvecklas i mitt yrke och som person. har ingen plan på hur länge jag tänkt stanna, vad jag ska göra om 6 månader osv. det får tiden visa! hittar jag ett jobb här och trivs med det och livet för övrigt ser jag ingen anledning till att skynda att flytta hem igen. som sagt, tiden får visa. kan dock inte sticka under stolen med att jag saknar min fina lägenhet tokigt mycket! :P där allt bara är mitt, inget köande för dusch och toa osv. men ska ge detta en chans som sagt! kommer bli en stor erfarenhet och en tid i livet som jag verkligen kommer minnas :) ibland behöver man göra något helt nytt, och läget var perfekt nu. skulle ha ångrat mig om jag inte gjorde den här resan det vet jag! så nu kör vi :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar