fredag 31 augusti 2012

Karlstad ---> Orsa


Foto: Styr mat. Och bra blir det :) underbara fredag!

igår mitt på dagen anlände jag med buss i Mora :) där plockade mamma och spanjorskan (min bil) upp mig och vi åkte hem till Orsa. här kommer jag vara till söndag, då det bär av mot Oslo igen. dags att börja jobba och göra någon nytta :D

idag har jag myst runt med mamma, Nicke och hästarna! nu har jag lagat mat som snart ska in i ugnen. mamma är ute och springer, och jag ska ta in hästarna som fått gå i gräshagen och ätit sig feta hela dagen :P








räkor, paprika, purjolök, champinjoner. blanda grädde, mango chutney,
curry, salto och peppar och häll över. in i ugnen, passar bra med t.ex. 
pasta eller ris om man vill ha det :) ett bra, snabbt och smidigt mattips! 

trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar