måndag 20 augusti 2012

startover

efter ett uppehåll på ganska så precis 4 månader gör jag ett nytt försök! läser jag det senaste inlägget inser jag att sjukt mycket har hänt. både bra och dåligt! sånt som ingår i det här sk. livet :) i skrivande stund halvsitter jag i min säng, på mitt rum, i Oslo! min älskade lägenhet hemma i Karlstad är uthyrd i andrahand, och jag har alltså tänkt prova lyckan i landet i väst. det är alltså vad inläggen i huvudsak kommer handla om från och med nu!
har bott här i 2 veckor. varit på en del intervjuer och det känns ändå som att det börjar brännas. är inte superduperpositiv alla minuter på dygnet, men det känns som jag närmar mig att äntligen få börja jobba! säger äntligen för den här "semestern" jag haft har inte varit semester, vila och lugn. mycket har kretsat kring den här flytten och ni som känner mig vet att jag trivs bäst när mitt liv är iaf någorlunda organiserat. det har det inte varit på alldeles för länge, inte ens lite. fröken J i kaos, joda :) lär mig massor, om både mig själv och livet genom det här så antar att det är nyttigt och att jag kommer uppskatta det sen. det värsta av allt är att jag inte jobbar = ingen inkomst. det är det jag hatar mest av allt. så målet nu är att ha ett jobb innan denna månad är slut. punkt!

just nu bor jag med fyra gutter i en lägenhet på Majorstuen. Walle, Johan, Daniel och Samuel. Samuel flyttar ut i månadsskiftet, Johan om fyra veckor och då flyttar en Hugo in. då blir det alltså jag, Walle, Daniel och Hugo som ska husera här. ska bli skönt när alla in -och utflyttningar  är klara!



riktigt fin stad. hoppas jag kommer trivas! :)

2 kommentarer:

  1. Lycka till kusin! Hoppas du finner ett trivsamt jobb och att kaoset ordnar upp sig! :-) Håller tummarna för dig <3 Kramsr

    SvaraRadera