tisdag 5 november 2013

Förkyld

Jag har faktiskt inte varit sjuk på ett halvår nu. Magen som krånglade förra veckan hör väl kanske lite till sjukdom... Är stress en sjukdom? Inre stress? Ja kanske. Hur som, så var jag sjuk i maj senast om jag inte minns helt fel! Det är toppen om man jämför med förra året då jag ta mig sjutton var sjuk var tredje vecka typ. En liten förkylning klarar man ju av, jag är väl ingen man heller... :P Det tråkiga är att träningen går lite åt skogen en sån här gång. Ingen träning på två veckor nu, pga min först trasiga kropp, sedan trasig mage och nu rinnande näsa och dunkande huvud. Ja da, ingen har väl dött av lite träningsvila :) Det kan kroppen behöva då och då, är i alla fall min teori. Annars bryter man bara ner musklerna i alla fall.

I morgon börjar jag halv tio och jobbar till fem. På torsdag är det dags att resa hem till Svearike! Det var visst en månad sedan sist igen. Dessa veckorna alltså... De bara rinner iväg. Nu är det under två månader kvar till thairesan också! Veckorna kan gärna få rinna iväg... i alla fall denna månad. Onödigaste månaden på hela året, har alltid tyckt och kommer nog alltid tycka till något drastiskt positivt händer. Och vad skulle det vara liksom ;) regn, rusk, kyla och djävulskap. Huuuuaaligen!

 
Nu är jag 25,5 år också.. ;) mother F vad ska det bli av mig? Ska jag bo i Norge för all evighet? (Svårt att tro det dock..) Vad ska jag göra och vart ska jag bo när/om jag flyttar hem till Sverige igen? Ibland undrar jag till och med om jag verkligen vill jobba med det jag gör hela livet ut. Men samtidigt känner jag inte så starkt för att göra något annat heller. Dock saknar jag restaurang/cafébranschen ibland. Helst café. Det är så dåligt med mysiga cafén här i Oslo. Man skulle haft ett startkapital och öppna ett. Eller en barnehage. Hallå, vart är min rika man? Ja ja, vad är väl en bal på slottet. En bra kvinna reder sig själv! Kanske lika bra jag flyttar hem till Orsa och kommer ner på jorden ;) Livet är fullt av så många möjligheter, som man främst upptäcker när man lämnar små platser som Orsa. Det är väl nackdelen kanske.. :) Man vill alltid ha mer. Göra mer. Bättre lön. Roligare fester. Det är svårare att nöja sig tror jag. Det är farligt. Men jag tycker ändå att jag klarar att hålla fötterna på jorden och vara ganska realistisk! Drömma får man ju..:)
 
God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar