söndag 5 januari 2014

Krabi = sjösjuka

Dagen började kl 7 i morse. Frukost och sedan taxi till hamnen och färjan som skulle ta oss till Ao Nang, Krabi. Allt gick egentligen som det skulle fram till vi stannade till vid Railey beach, där folk som skulle till andra ställen skulle byta båtar (ute på vattnet). Det var då det började guppa och dieselångorna påverkade för mkt. Jag gick upp på däck, kändes bättre. Väl i hamn tyckte jag det var behov för vatten. Drack typ 1 50 cl och då kom det. Utan att gå in på för mycket detaljer så kom iaf vattnet tillbaka den väg det nyss tagit. Efter det kände jag mig betydligt bättre. Vi tog en tuk tuk till hotellet. Väl där krånglade bokningen, och det var dags för ännu ett toabesök. När vi äntligen fick rummet vilade jag en stund, tog vätskeersättning. Som oxå fick stanna (äntligen!!). Det blev beach ett par-tre timmar på eftermiddagen, badade två ggr och sov resten. Grabbarna drack lite öl på en restaurang vid stranden, och höll koll på mig medan jag sov. Sa de iaf..;) vi käkade mat på samma restaurang och sen gick vi hem. Nu är kl ca 22. Vi är klara för natten :P om jag får önska lite nu önskar jag att vi stannar lite nu. Kanske inte just på detta hotell, men det är drygt att flänga runt för mycket. Vi får se hur resten av rutten blir :)

Bjuder på lite bilder från dagen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar