söndag 22 januari 2012

karlstad igen

spontanåkte till Orsa i fredags. nu när jag halvligger i soffan hemma i Karlstad känns det inte ens som jag varit borta :P helgen har gått i ultrarapid. men har i alla fall hunnit med att fira moster som fyllt år, myst i pyjamas, kikat på film en hel förmiddag, åkt skidor igår och idag. 6,8 km båda dagarna. kändes mycket bättre igår kväll, bättre förutsättningar överlag. tänk vad lite nysnö kan krångla till det! dåligt glid idag, och det värsta av allt - bakhalt! måste se över mina skidor. tror nämligen att jag är för lätt för mina skidor, att dom är för hårda och att jag inte kan/orkar trycka ner dem så jag får det fästet och kraften jag behöver för bättre åkning. nu kan jag inte alls slappna av utan att det glider iväg, och det får mig att gå igång på alla cylindrar. hatar bakhalt! man kommer ur tempo, takt och man får helt plötsligt lite extra att jobba igen. nej, om två veckor ska jag se till att få hjälp och se om jag behöver andra skidor helt enkelt. hur som, det är en underbar träningsform! jag får vara ute, du använder hela kroppen och du slipper passa någon tid eller stå och köa vid maskiner och vikter som man gör på gymmet. kort och gott, det passar mig bra :)





nu laddar jag för i morgon. första dagen på mitt nya jobb :D excited är det rätta ordet!! det känns, som jag tidigare sagt, SUPER!!


Fet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar