tisdag 28 februari 2012

Tjejvasa

innan start i Oxberg :)

helt plötsligt var den här, och helt plötsligt var den över?! tjejvasan. som jag laddat, ända sedan oktober! 3 timmar och 15 min tog jag på mig - köer (fatta att folk köade för att åka nedför? att de tog av sig skidorna och gick ner för vissa backar? sinnes!!), slask och snö som mer liknade strösocker att åka i (typ inga spår alltså). men fan!! jag gjorde det :D och tänker göra det igen! jag har aldrig i mitt liv varit så slutkörd, men jag tänker ändå göra det igen! för nu vet jag vad det innebär, och kan förbereda mig bättre och lägga upp loppet bättre :) nästa år hamnar jag i startled längre fram, vilket kommer underlätta en del. då ska jag åka under 3 timmar :) nu hade ca 8000-9000 åkare åkt före mig, så som sagt var så var inte spåren de bästa. i uppförsbackarna var det så söndertrampat så man kände backen med staven och skidor och pjäxor försvann under snön när man trampade uppför :P det kändes i benen vill jag lova. i nedförsbackarna var det som stora fåror man åkte i, för folk hade plogat så! och under den snön var det bara is. haha vilket skämt... som sagt. bättre förhållanden finns ju :D det var en utmaning, and I did it! fin merit att kryssa för på meritlistan :)
nu väntar Vårruset som är i maj. hade även varit skoj med stadsloppet som går i juni, och jag har även kikat på midnattsloppet - som går i augusti. roligt med mål! Vårruset är 5 km och de andra två är på 1 mil. vill ju även springa hemma i Orsa på midsommar! då har jag 6 km eller 1,5 mil att välja på. får se hur pass jag fått till löpningen tills dess :P



midnattsloppet! (ännu mer trängsel ;P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar