torsdag 22 mars 2012

torsdag

dagarna går i ETT! helg igen, en jobbdag kvar. sjukt! vad gör jag då? ja jag jobbar 8-16.30 varje dag, tränar efter det. tränar jag inte så umgås jag med mina nya vänner här på Herrhagen eller så gör jag både ock! tänk att det finns så många sköna människor inom en sån liten radie :D gött! ibland har man tur. älskar att träffa nya människor! under tiden jag pluggade här i Karlstad var det dåligt med umgänge, men efter jag tog examen har det tagit rejäl fart. like it :) träffar man en person lär man känna massa genom dem osv. tokroligt! sen är det så himla smidigt att de flesta jag umgås med nu bor i samma stadsdel som mig, och de andra bor i de närmsta stadsdelarna. äntligen känner jag att jag faktiskt byggt/bygger upp ett liv här. under pluggtiden åkte jag till Orsa i stort sett varje helg, inte lätt att få någon bekantskapskrets om man gör så :P men livet så annorlunda ut då. pojkvän på annan ort osv. ett annat kapitel :) nu börjar jag sväva iväg... men om jag tänker tillbaka är det galet vad mitt liv förändrats. på en väldigt kort tid! ibland är det svårt att hänga med i svängarna. man kan ju önska att det lugnar ner sig en aning nu :P drastiska förändringar kräver så mycket energi, samtidigt som det är skoj om det är positiva grejer såklart. ok, nu blev det en riktig brainstorming här! kan nog behövas, att få stanna upp lite då och då :) om drygt en timme ska jag vara på plats på sats. body pump står på schemat idag, var riktigt längesen jag körde det så det ska bli kul att testa. det är medlemskväll där också. mycket folk kan jag tänka mig!

veckan (jobb 8-16.30 varje dag) + :
måndag: 45 min crosstrainer + 55 min yoga. biltvätt och städ av lägenhet.
tisdag: vila. film och soffhäng hos Janis
onsdag: 45 min Tabata. hockey hos Walle
torsdag: 55 min body pump. ska även försöka få luft i cykeln så jag kan cykla till jobbet i morn.
fredag: 55 min spinning (puls). inga planer för kvällen direkt...
lördag: träna. en sväng på stan. kanske grilla och utgång!
söndag: vila. kan bli bullbak :P

nu ska jag dammsuga och byta om. tar en promenad ner till stan och sats :)


idag kl 13 på jobbet, i skuggan! vååååår :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar