tisdag 6 november 2012

"tirsdag"

tisdag it is, nollgradigt och sol. bra där Oslo! tror jag aldrig varit på något regnigare ställe. vissa skyller på havet, och så är det väl kanske. men jag tycker att vid havet ska det vara sol! inga konstigheter.
gårdagen på jobbet var, jaa, som en klassisk måndag? en del kaos. Silje skrek efter mig på eftermiddagen; Johannaaaa!! KRISE!! kommer ut i rummet där hon sitter med barnen och äter frukt. hon och ett barn till är full i kräk... bara på med handskar och torka upp och byta kläder på barnet. Silje skickade en förälder som kom mitt i det här att köpa ett par byxor åt henne :P tur vi ha alla affärer så nära. jag hann i stort sett tvätta av mig innan det var dags för vårat första föräldrasamtal för hösten. vi skulle egentligen varit två pedagoger på det här samtalet, men det fungerade inte helt med tanke på situationen vi hade... mötet gick ändå bra, på lite knagglig norsk och en del engelska :O så är det.
nu är det dags för ännu en jobbdag, idag är det Silje som ska ha samtal och jag resten av veckan. det är bara jag och hon som har alla samtal, så vi delar så gott det går.

borsta tänder, klä på lite kläder och traska uppför backen då! ha en bra dag vettja :)

jag i lördags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar