söndag 20 november 2011

söndag i karlstaden

den här helgen blev verkligen inte alls som jag tänkt, massa överraskningar skulle man väl kanske kunna säga :P men sånt är bara skoj! både fredag och lördag kväll såg ut att bli ensamkvällar, men ack så jag bedrog mig :) som igår t.ex. lagade mat till Kajs när S åkt. hon var här till 21.30 ungefär, och när hon hade gått kokade jag mig en kopp te. strax efter 22 tyckte Madds att jag skulle dra mig ner mot stan och BMB. efter en stunds överläggning med mig själv hoppade jag in i duschen och tog sen Ibizan ner mot stan. det var en knasig känsla att parkera utanför krogen och gå och ställa sig i kön :P haha! dansar aldrig nykter? jo tydligen! jag hade en annorlunda och bra kväll helt enkelt ;)

vädret idag diggar jag inte. mulet, dimmigt och grått. en riktig höstdag! mörkt blir det direkt också... typiskt november. gött att det vänder snart igen :) ja, som jag sagt massa gånger förut. ALLT går så himla fort, så snart är det ju sommar igen! inget mig emot dock :) men först vill jag njuta av julen. uuuh så jag längtar! den kommande tiden fram till jul är tokmysig!! en granne har redan fått upp en adventsstjärna i fönstret. kan lova att jag blev riktigt sugen att tjuvstarta jag med! men det är inget roligt det heller :P till veckan kommer mina gardiner och Nusnäs-ljusstake, så det får bli adventsfix på fredag :) på lördag ska jag och Kajs förbereda pepparkaksdeg och på kvällen blir det kalas ute hos fröken Dahlin på Hagalund. hon fyller nämligen år :) och söndag kör vi bakisbakdag hos mig :P kan bli hur bra som helst det!

idag har jag en sån där sakna-orsa-dag. två veckor sen jag var upp sist, och fler veckor kommer det ju att bli :/ men om två veckor kommer mamman och pappan ner hit och hälsar på mig :) det ser jag fram emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar