torsdag 1 december 2011

1a dec

jo men visst! alla redan december? ja jag hänger då inte med. inte alls :O men hur som så går vi en härlig tid till mötes. lätt årets mysigaste tid! det är inte alltid lycka och glädje jag känner just nu tyvärr... det är lätt att tänka tillbaka till föregående år, helst förra som ligger närmast. det är mysigt att tänka på, men känns ändå lite lustigt i mig eftersom min livssituation har förändrats betydligt sedan dess. vidare slår det mig också vad snabbt saker och ting kan förändras. jag både vill och inte vill tänka på vad jag pysslar med nästa år vid den här tiden!



delar med mig av en minnesvärd kväll, då vi firade morfars 70 år i livet :D mycket skratt och galenskaper, så som det ska vara på en fest med Jacksons. sångaren/trubbaduren/kusin Elin pojkvän (Johan) var skapligt hes, för mycket sång blev det :D (känsliga lyssnare bör hoppa över detta filmklipp :P)
denna kväll var de flesta av de viktigaste och bästaste samlade. saknar er!!



dock tvekar jag inte en sekund att denna jul kommer bli sämre än någon annan precis :) jag längtar något så oerhört. helst efter att få träffa alla där hemma som betyder så fruktansvärt mycket, och som får mig att känna mig hel. bara vet att jag kommer ha det tokbra i jul :) kan knappast bli annat heller!!

på tal om bananer fick Ibizan sig en dusch efter jobbet idag. nu är hon skinande ren igen, min black pearl :) i morgon är det fredag. gotta love fridays :D hela dagen har en härlig känsla. härligt att få avsluta veckan på Sjöglimten med mina Kulingbarn :) jag har hand om femåringarna och tvärgruppen på torsdagar. vi var i skogen på förmiddagen med de andra femåringarna, så efter vilan efter lunch stannade vi inne, medan resten av barngruppen gick ut, och målade julbilder och lyssnade på musik på youtube. så himla mysigt :) jag har haft en riktigt bra jobbdag!
nu ska jag hoppa ner i lopplådan. höll på att somna i soffan nyssens! hostan tar kål på mig :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar