onsdag 9 januari 2013

Förvåning

jag har överraskat och förvånat mig själv så mycket på senare tid. blir riktigt imponerade alltså! vilken jäkla brud jag är :D vad tusan händer? snart 25 år (4 månader, inte jättesnart..), och kommer till insikt med massa saker. att det skulle dröja så länge till en av de stora poletterna skulle trilla ner... ;)

man lär sig något nytt varje dag, och man blir aldrig fullärd. man kan lära sig hur man faktiskt tar hand om sig själv, på riktigt! det är inte alltid man vet vad som är riktigt bra för sitt eget mående, man tror man väljer rätt för sitt eget bästa men det är lätt att göra val för andras skull. man har för mycket överseende som tillslut blir som en tidstickande bomb. man exploderar och förstår egentligen inte varför? men jag vet mer nu.
dom där situationerna jag ofta hamnar i, när jag inte säger ifrån, eller när jag planerar om för att det ska bli bättre för andra osv, har jag börjat se och få tag i. det blir mitt nyårslöfte/nyårsmål; att se om mig själv. sätta värde på mig själv och vad som blir bäst för mig, då kommer jag ge mig själv en chans till bättre mående. sen kommer jag givetvis kompromissa, ge och ta och allt vad det heter :P men bara med de som ger mig lika mycket tillbaka. energisugande människor ska inte få finnas i mitt liv. tänker inte vara så blåögd och säga att det här kommer bli mitt år, för det har jag trott alltför många år. det är nog första gången som jag går in med en neutral inställning i ett nytt år, jag har inga förväntningar för fem öre! det känns både coolt och skönt :) det enda jag tänkt mig är att ta mig utomlands, alltså till sol och värme. men det får bli ett senare projekt, när lusten faller på så att säga :)

den lust som faller sig på just nu är att borsta tänderna, ta min bok och skutta i säng :) puss på er!

en yngre variant av fröken Jackson :) söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar