måndag 11 mars 2013

drömmar

om varmare breddgrader! i år ska jag ta mig iväg på en utlandsresa :) idéer börjar ta form kan jag säga! och hittat någon medresenär verkar inte så svårt heller precis. det ördner sä :) jodasatteeee.

denna jobbvecka började med en rivstart. tre borta i personalen, så jag fick ställa in min kontorsdag och rycka ut på avdelningen. att börja styra i vikarier osv innan man ens kommit på jobb börjar bli vardagsmat.. jag önskar att denna sjukperiod är över väldigt väldigt snart! har så mycket annat jag behöver koncentrera mig på än att organiser så det finns nog med folk och att vardagen för barnen är ok i alla fall. veckorna stormar iväg, och jag har nu fått besked om att jag ska vikariera som styrer till augusti ungefär. hade jag vetat, då jag tackade ja till detta, att det skulle vara för en sån lång period hade jag inte tackat ja så snabbt ... :P det är obeskrivligt mycker som snurrar dagar som nätter i huvudet, men jag får ändå en känsla av att det går lite bättre för varje vecka som går. blir mer och mer säker, det är skönt!
idag skulle jag ha träffat Camilla, men pga sjukdom på hennes jobb också slutade hon sent så vi skjuter upp våran dejt. istället har jag städat mitt rum. började med att starta dammsugaren, sen följde det ena efter det andra på. i vanlig ordning :P städomanen kom fram, och jag har saknat den! saknar att ha stor lägenhet att städa. det är så himla skönt! terapideluxe. glömmer jobb och andra måsten och tankar. synd att ett rum inte tar så lång tid :) men det finns ju alltid något att plocka i, får styra det senare i veckan.


putsa fönster. bara utsida kvar, får bli när det blir varmare ! vet dock inte hur jag ska nå ut och upp till de översta rutorna, får hänga ut och sträcka mig så gott det går. spännande ;P


nu är det dags för sova säng :) natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar