tisdag 5 mars 2013

känslan av att tappa hela marken under fötterna (på ett negativt sätt)

igen! seriöst? när ska saker och ting stabilisera sig? när ska jag få lite hjälp istället för att behöva vara stark, slita och jävlas på egen hand? jag längtar till den dagen jag tappar marken under fötterna pga en positiv sak.. 2012 var ett pissår. vägrar slösa bort 2013 på massa skit! ett år till och massa erfarenhet rikare borde jag undgå en del saker i alla fall. har mycket kul att se fram emot, och det tänker jag fokusera på. jag tänker också, som jag tidigare sagt, fokusera på det/dem som ger energi och inte enbart tar. stanna inte i något som tar mer än det ger, det sa mina kloka kusin till mig för massor med år sedan och det har jag burit med mig i bakhuvudet. det är dags nu att verkligen sätta det i praktiken, räcker inte att bära med sig det.

idag jobbar jag hemifrån. kurs blev till hemjobb med allt ifrån att skriva löner, till att förbereda inför personalmötet ikväll som jag bara ska orka iväg på. jag är sinnessjukt trött på att vara sjuk! dåligt mående och stress är två faktorer till dåligt immunförsvar. det har jag fått konstaterat av en av mina sambos som är psykolog. det är skönt att omge sig av kloka, jordnära personer som dessutom delar en del livserfarenheter med en! man får hjälp att se på saker annorlunda, stöd, råd. det här kommer bli bra! det bara måste det. dags att ta ett beslut! självrespekt. kom för allt i världen ihåg det ordet och dess innebörd!

Johanna Jackson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar