tisdag 4 maj 2010

Töligt

Det här är en riktigt tölig dag. Hur som är det skönt att ha tentan gjord! Det är en sådan otrolig lättnad så fort man lämnat tentasalen. Nu är det gjort, och det får gå som det går kan jag känna. Skrev massa iallafall. Får hoppas att det inte är massa skit bara!

Förra veckan , i onsdags, hade jag en riktig deppdag. Kan bl.a. bero på att jag hade feber då och var som mest slut. Blev även av med sommarjobbet som jag trodde jag blev lovad ?! Så det var verkligen en "toppendag". Fick låna Marcus lägenhet på eftermiddagen. Där låg jag i soffan, tittade på Avatar och tyckte som mest synd om mig själv. Ibland kan det vara bra skönt att få vara för sig själv! Tror jag har lite av en sådan dag, förutom att jag slipper febern och den värsta depressionen :P Det är inte så farligt, men tänker rätt mycket idag. Den senaste tiden har jag nog mest koncentrerat mig på att skjuta undan verkligheten och sysselsatt mig med en massa. Men ibland kommer den ju faktiskt ikapp en, det är nog en sådan dag idag. Ibland kan jag undra varför saker som händer faktiskt händer?! Vad ska de vara bra för lixom?

Hittade ett fint citat.

"En dag i taget, det räcker. Vänd dig inte om och sörj det förflutna, för det är borta. Och bekymra dig inte om framtiden, för den har ännu inte kommit. Utan lev i nuet, och gör det så underbart att det blir värt att minnas."

Jag borde nog tänka såhär lite oftare. Typ nu.

1 kommentar: