torsdag 18 oktober 2012

engelsk

sitter här och förbereder mig för ett samtal jag ska ha med en anställd i morgon. nu när jag tagit ett litet steg upp på "ansvarsstegen" har jag även hand om personalen/är personalansvarig och då ingår det att ha samtal, möten, uppföljning osv med de anställda. det är både för och nackdelar beroende på situation, och om det uppstår någon situation som bör tas tag i... i morgon ska jag prata engelska dessutom! vilket inte gör det hela lättare, att tex framstå som seriös (på stakande engelska lixom). respektingivande som "lillchef"?! nja! men vem har sagt att saker och ting ska vara lätt? hur som så känner jag att jag gör framsteg varje dag och det är hur fränt som helst! utvecklas i tokfart och utveckling var ju en av de största faktorerna till att jag faktiskt tog klivet över gränsen till detta land i väst. nu börjar till och med drömmen om att så småningom starta en egen barnehage/förskola inte kännas helt omöjlig och så långt borta! :) att jobba i privat barnehage gör att man får större insikt i så mycket mer. bl.a. va gäller ekonomi, hur budgeten fördelas och hur den ska användas - både på personalkostnader och material av olika slag som hör barnehagen till. tycker det är häftigt :) jag ska nog sluta fundera så mycket på varför jag är så trött på kvällarna... haha! det är nog inte så konstigt faktiskt.

i morgon är det fredag! bästa dagen på veckan :) efter jobbet ska jag, Daniel och Hugo åka till IKEA! jag ska väl egentligen inte ha nåt? men blir mer än gärna med på en liten "familjetur" :P vår fjärde medlem (Walle) har åkt till Karlstad över helgen, så vi har WF ;O planer för helgen har jag inga, tar det lite som det kommer. brukar bli bäst då :) sen har jag flängt nu i tre helger i rad så det ska bli skönt att slippa resorna faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar