torsdag 11 oktober 2012

och så ska man va glad oxå!

mitt i allt elände har jag både glömt och skjutit åt sidan att jag "stigit i graderna" på jobbet. i fredags ringde chef-Annika och sa att hon skulle komma in till oss på måndagen, hon jobbade inte egentligen utan ville prata med mig. lite jobbigt att få ett sånt samtal en fredag eftermiddag innan man går på helg..! men tänkte att eftersom hon inte tog det direkt kan det inte vara något jag gjort helt galet iallafall! så i måndags fick jag besked om att jag numera jobbar 50% som förskollärare och 50% som pedagogisk leder, istället för 100% förskollärare. jag trodde jag skulle få denna befordring längre fram, typ i  vår/sommar eller så! och efter jul är jag pedagogisk leder på 100%. jag drar slutsatsen att jag kämpat på fint min första månad :) detta kommer ju även göra en förändring på lönen, vilket inte är helt fel heller då! ur något dåligt kommer något bra, men jag hade hellre behållit min Tösen i livet om jag skulle få bestämma... hon är ovärderlig!
i morgon åker jag och Jonsson hem till Orsa. jag gruvar mig en del... men hem ska jag. kommer bli kämpigt, men det är bara något man måste ta sig igenom. ska ha film- och fotodag på lördag, jag och Elin. titta på allt vi fått med oss på pränt under de fina 17 åren vi hade med vår Tös, bara minnas, gråta och skratta tillsammans.


nu ska jag packa väskan min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar