onsdag 12 december 2012

12/12/12

eller 12.12.12 som man skriver i Norge! haft en superdag på jobbet. det är så himla mysigt nu såhär före jul så jag tror jag dör! julpyssel, julbak, sånger, träning inför lucia och allt vad vi pysslar med. älskar't :) jag är så glad att jag hittat ett jobb jag trivs på. bra kollegor och härliga barn, vad mer kan man önska sig? hade det inte varit för jobbet hade det varit extra svårt hålla sig ovanför ytan. känner mig lite extra ensam idag, eftersom Walle och Daniel åkt till Thailand idag! lyckostar :) det är skönt att vara själv också såklart, men nu har jag ju hunnit vänja mig vid att ha någon här eller att veta att det kommer hem någon osv. har aldrig sovit här själv tex! just nu känns det inte så lockande.. det har blivit till en trygghet att ha Daniel på andra sidan väggen ;O fördelen nu är iaf att jag behöver inte anpassa mig till någon, toabesök, dusch, vänta på spis osv osv. lättare att hålla rent också, mycket lättare! ska röja rejält någon dag denna vecka, så kommer jag inte behöver göra någon mer strorröjning först de är tillbaka :P trodde vi skulle städa ordentligt innan de drog, det hade iaf jag velat göra om det vad jag som skulle åkt och varit borta så länge. men det är väl bara jag som är så dum som tänker så....... ;P har städat badrummet idag iaf, skönt att slippa torka bort massa skägg och kisstänk på ett tag haha!

känner mig lite ledsen. svårt att sätta fingret på exakt varför, men det är väl massa småsaker ihop som blir till en ledsen-soppa antar jag.
Don't cry over the past, it´s gone. 
Don't stress about the future, it hasn't arrive. 
Live in the present and make it beautiful!


jag önskar verkligen att jag kunde tänka mer så. varför är det så himla svårt?? vet att det är himla dumt att oroa sig/förbereda sig för något som komma skall. man vet ju faktiskt inte hur det kommer bli så man vet egentligen inte vad man oroar sig för och vad man förbereder sig på! eller är det lika bra att vara negativ, så man slipper bli besviken? tycker att det låter himla tråkigt faktiskt... how to do ? denna berg- och dalbana asså. it'll kill me!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar