måndag 17 december 2012

ting skjer

nu händer det saker, uj uj uj! flytt står på schemat, igen!! man skulle som sagt kunna tro att flytta är min grej... denna gång ska jag inte så långt iaf, utan närmare bestämt ca 500 m :P Hugo lämnar ju lgh vid årsskiftet, och jag måste då betala 6000:- för mitt lilla skrymsle.. och det anser jag inte vara värt! trivs ju här, har hunnit bo in mig och grejer och det kan man ju anse vara massa värt! men har ju även en liten plan med att bo och jobba här, och det är att spara ihop pengar. för det första spara ikapp alla sparpengar jag var tvungen att leva på i somras och sedan såklart fylla på med ännu mer! då kan jag ju inte stå och punga ut massa pengar i enbart boende, tråkig utgift... rummet jag ska flytta in i är i ett stort kollektiv. tror vi blir 5-6 st med mig. för- och nackdelar såklart, som med allt annat. den största fördelen är att vi är ett blandat gäng, både tjejer och killar. ett tjejkollektiv hade nog inte varit så skoj i längden, bra med lite mix som sagt. så jag hoppas helt enkelt att det blir bra :) ska dit och titta lite mer nu, på vad det finns för slags förvaringsmöjligheter, plats i kyl och frys osv. tänkte inte på det när jag var där i torsdags och träffade gänget. rummet är större, ligger avskilt och jag betalar lika mkt som jag gjorde för mitt innan Hugos flytt, alltså ca. 4500:-! får alltså ett mer "riktigt" rum. det jag har nu är ju egentligen en del av ett stort rum, som blivit uppdelat i två. och väggen mellan mig och Daniel är bara provisorisk, så vi kan ligga och prata med varandra fast dörren mellan är stängd, såå no privacy för fem öre :P


ja som sagt... det händer saker! har verkligen funderat om och om igen om jag orkar med en till förändring i min vardag, och jag har kommit överens med mig själv att det ska gå bra. mycket annat är ju på plats nu som inte var det när jag flyttade hit i augusti. då var ingenting på plats överhuvudtaget :P jäkla röra asså. huuuua!! nu har jag hunnit få vänner, ett fast jobb = fast inkomst osv. alltså massa andra tryggheter! plus att landet och staden är inte lika ny längre heller. man vänjer sig och lär sig med tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar