lördag 29 december 2012

Längtan och avundsjuka

jag är så avundsjuk på de som har någon att längta efter, någon att ge allt till, någon som man kan sluka upp sig helt i, någon som man kan titta på i timtal utan att bli less. skulle kunna hålla på i evigheter men jag tror ni fattar poängen! jag har så mycket att ge, och den senaste tiden har jag bara fått hålla allt inne, "hållit mig på mattan", inte känna för mycket/inte känna för lite. jag spricker snart!! jag vill ha någon att ge mig hän till - släppa på allt!! jag vill ha någon att dela vardagen med -tråkig som rolig, någon som längtar efter mig, någon som gör/vill göra mig lycklig, någon att resa med, krama, dela mina tankar och funderingar med, dela upplevelser; dåliga som bra, dela glädje som sorg, någon som gör mig trygg, någon som kan ta mig i sin famn och verkligen mena att; jag finns här, bara för dig. vilken känsla... herregud.
jag vill ha någon som förstår sig på min lite knasiga humor, mitt dåliga morgonhumör, min spralliga sida fylld med busig energi, min korta stubin som ändå ebbar ut lika snabbt som smällen kommer, mina tankar, mina funderingar. någon som vill ha allt det där, allt som är jag.

jag är trött på att vara nummer ett, jag vill vara den enda, inte nummer ett av hundra eller tusen eller mer. det är inte nog! det är inte nog bra. och det är inte ett dugg fränt! bara vidrigt. jag vill vara den enda som saknas, inte någon som är lätt utbytt med någon annan bruds uppmärksamhet. känns det tomt är det för att jag saknas, inte allmän bekräftelse från vem som helst i världen. det kan lixom kvitta! jag har den energin att lägga på någon annan. någon annan som vill ha min energi, min uppmärksamhet, min bekräftelse. någon som vill ha mig! jag vill vara hos någon som tycker om mig som den jag är. jag vill var där jag är nog bra, uppskattas, duger och inte kan ersättas (håller du inte med är det inte hos dig jag ska vara, enkelt). det är jag värd! det kan jag säga utan att ta i. faktiskt! det är jag värd, för jag har så himla mycket att ge tillbaka! jag har så mycket att ge så jag kan knappt lägga band på mig själv. sinnes! 


så. fick bara lov att få ur mig det här, nu känns det bättre och nu klarar jag mig nog en stund till ;)

4 kommentarer:

  1. Gumman <3 Önskar dig allt det där!!

    SvaraRadera
  2. Modigt skrivet av dej Johanna ! Jag håller med dej om att vara värdefull. Vi är alla värda att bli älskade och att älska på riktigt ! :)
    /kajsa

    SvaraRadera
  3. Som förälder till ett underbart barn så önskar man sig att det löser sig så klart och det gör det ska du se gumman<3

    SvaraRadera
  4. Blir nästan lite små rörd när jag läser det du skriver gumman. Men dom killarna som du har stött på har bara inte insett hur bra du egentligen är och hur värdefull du är och självklart är vi alla värda att bli älskade och så småningom kommer du att hitta den där killen som du söker efter :-) LOVE U <3

    SvaraRadera