onsdag 5 december 2012

sjukdag nr 2

jösses... det här hade jag varken räknat med eller trott skulle ske. om jag får gissa har jag nog åkt på en släng av influensan! har varit helt i koma sedan lördags kväll. ingen matlust, och jag har verkligen gått in för att tvinga i mig mat. men det fungerar ju tyvärr inte riktigt så :O har ju visserligen känt mig rätt slapp en tid nu, så det här kom ju inte direkt som ett brev på posten... (plötsligt/oväntat).
idag har jag i alla fall ätit hårdbröd (utan pålägg) och druckit te, frukost! vi fikade lite varm choklad och lussebullar också. senare fick jag i mig lite pasta med en sås med lax som Daniel (G) gjorde här hemma. han har varit underbar :) igår lagade han potatisgratäng med kyckling och bacon, men fick inte i mig mycket alls... tråkigt att inte äta när andra lagar mat åt en, men inget att göra. idag börjar jag äntligen hitta tillbaka till mig själv och jag gruvar mig inte lika mycket för att resa mig upp för att gå en tur på toa eller för att hämta något. ett till friskhetstecken! typiskt mig att få panik och ångest över att vara hemma från jobbet. men med närmare eftertanke har jag haft en himla tur vad gäller sjukdomar, hela året! hade inte en enda sjukdag i våras t.ex. bara att acceptera att ibland blir man faktiskt sjuk. till och med Johanna Superwomen Jackson :P

goding!

blir hemma i morgon också, kan va värt att ge mig själv en dag att fylla på med mer energi och mat så jag orkar jobba resten av veckan. och på fredag ska jag faktiskt åka till Orsa! det ska bli vääääldigt väldigt skönt. få lite julstämning, mys med släkt, kalas för mamma, träffa Emma och Kajsa, och få tid i stallet med min Curry. mycket mer än så blir det inte! sparar massa annat spring till jul/nyår när jag är hemma en längre tid. helgerna i Sverige går så sjukt fort... ogilla.

nej nu blir det säng. sömn är också en bra medicin har jag hört! natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar