onsdag 17 mars 2010

Why?


Säger som Habib, eller gubben här ovanför. Vad är egentligen livets mening? Meningen med livet för mig är antagligen en helt annan än vad den är för andra. Om inte fattar vad jag menar. Tror det där är lite individuellt, helt enkelt. Jag kommer ihåg när jag låg och guppade på en madrass i poolen i Turkiet, att jag sa till Cis att det var meningen med livet. Just då mådde jag som en prinsessa. Och den stora meningen med livet är väl ändå att först och främst må bra? Kan ju inte vara meningen att man ska må skit. Visst, det gör vi ju allihop titt som tätt. Men förhoppningsvis gör vi inte det hela tiden...
Personligen har jag ingen vidare bra dag och det är svårt att hitta en mening i livet och ett ljus i det mörka. "Fokusera på det ljusa, även om det inte är mycket av det ljusa som finns". Önskar det vore så enkelt. Jag lyckas med det ibland, men annars tar det mörka över överhand. Om livets meningen är just att LEVA det, kan jag tala om att det inte är så jävla lätt att leva det alla gånger.
Det är svårt att vara positiv en dag som denna , solen lyser ju inte ens...

1 kommentar:

  1. Usch jag har också haft en jobbig dag och nu är jag helt slut. Minsta lilla grej skulle nog få mig att tjuta just nu. Inge bra! Hoppas att vi får en ljusare dag imorn..:)
    Nej jag har inte slutat träna, men jag känner att den är så fruktansvärt i vägen med tanke på vilken periodare jag är i min träning. Jag väljer hellre andra sätt att träna på än att ha den ståendes i ett hörn och samla damm tills jag får ett ryck igen hehe.
    KRAM

    SvaraRadera