tisdag 5 februari 2013

det skjer så mye!

har ju tydligen inte tid med/kommer inte ihåg att jag har en sk. blogg?! ska pröva att försöka uppdatera er i vad som händer i livet mitt just nu.

kan börja med det som händer i mitt Sverige; jag hat sagt upp lägenheten. saker/möbler ska säljas så på den fronten är det fullt upp.! min lille vän Linn i Karlstad ska förövrigt ta över lägenheten den 1a maj, vilket känns enormt skönt :) det var ångestfyllt att skriva på papprerna för uppsägning, men nu känns det bara skönt att det beslutet är taget och genomfört.

och här då, där jag faktiskt bor och lever nu; Norge! jag håller på och styr och ordnar med saker som ska fixas för flytt nästa vecka. jag byter, som jag nämnt tidigare, kollektiv. människorna där är mestadels norskar,  med det finns en svensk :) vi kommer bo 7st där på den mysiga lägenheten på Kirkeveien ! det känns på ett vis tråkigt att lämna mitt nuvarande boende, men jag tror det är det bästa just nu. jag kommer fortfarande komma hit och hänga med mina godingar :) har den senaste veckan fått lära känna Jennifer, bruden som kommer få ta över den kvinnliga rollen i det här kollektivet. hatten av och varsågod min vän :D have fun! höhö.
vad gäller jobb har jag (kan man väl säga) "klättrat" ett steg framåt/uppåt på karriärstegen. sedan januari i år har jag en anställning som pedagogisk leder på 100 %. från början anställdes jag som förskollärare 100 % (stöttepelare till ped. lederen), efter en månad blev det ändrat till 50 % förskollärare och 50 % ped. ledere fram till jul/nyår. sedan igår (måndag) har jag tagit på mig ytterligare en roll; stedfortreder styrer. vilket innebär att stötta upp vår styrer (rektor, chef, arbetsledare), och nu när vår styrer ska sluta kommer jag få ta över hennes jobb till vi får en ny. och helt ärligt vet jag inte helt vad jag gett mig in på! jag ska ordna med löner, betala räkningar, ha huvudansvar för hela barnehagen och ta avgörande beslut. det är väldigt scary måste jag säga! men jag kommer lära mig sjuukt mycket mer än vad jag ens trodde jag skulle vara i närheten av att nosa på på flera år framåt i arbetslivet. jag kommer helt enkelt få på riktigt praktisera hur man driver en barnehage/förskola! gå ytterligare på djupet lixom. jag kommer ha 30 % förlagd arbetstid på kontor fr.o.m 1a mars och till det vi får en ny styrer, vilket troligtvis kommer bli någon gång senare i vår. jag har lovat att göra mitt bästa och försöka, och hoppas att det räcker! har en månad på mig att lära mig det som ska göras..

välkomna med på en resa som går i den tokigaste farten man inte ens kan tänka sig! jag kanske kommer kunna starta min egen barnehage eller förskola i Sverige snabbare än vad jag kunnat drömma om ;P för det är precis vad det varit. men nu kommer den drömmen närmare, med stormsteg! min utvecklingskurva skjuter rakt upp just nu! säger bara det, inte undra på att jag somnar så fort jag ser kudden på kvällen :D

nu kommer det lite bilder från vad jag drivit med (pysslat med) de senaste dagarna;








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar