lördag 16 februari 2013

Svar till EllieFant

Jag är utbildad förskollärare/lärare år 1-5, hade 1½ års "jobberfarenhet" innan jag flyttade till Oslo. Jag sökte jobb på finn.no och på nav.no. Det jobbet jag har nu hittade jag på nav:s hemsida :) det ligger ute jobb som barnehageassistent, förskollärare och pedagogisk leder. Barnehageassisten är alternativet om du inte har utbildning! Är du nyutbildad rekommenderar jag att först och främst söka förskollärarannonserna (vilket inte jag gjorde först) innan du ger dig på ped.leder-annonserna. Det gick lättare för mig att få komma på intervjuer när jag sökte förskollärare. Som pedagogisk leder vill de helst att du har en del erfarenhet, eftersom det krävs mer av dig med den positionen på jobbet.

Bara fråga på mer! Svarar och hjälper gärna till :) /J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar