tisdag 12 februari 2013

veckorull

ja då har veckan rullat igång, och det med besked! onsdag i morgon redan, och idag har jag jobbat halva arbetsveckan. på fredag är jag ju ledig, och flytten närmar sig med stormsteg :D nu går bara jag och Wallle varandra på nerverna. eller han på mina kanske. vet inte om det är flytten det handlar om, eller andra personliga problem som vi har på varsina håll. men jöss! det här kan va räddningen på våran kompisrelation. för just nu, till och från, tål jag knappt höra rösten på honom :P haha låter helt sjukt, men det är så det är. "syskonkärlek" kanske man också kan kalla det. han är storebrorn jag inte har, men ändå lillebror :P glömmer ständigt att han faktiskt är 6 år äldre än mig. hur som, ser jag ändå fram emot att flytta och att istället komma hit till Majorstuveien och hälsa på!

idag har jag varit på kurs med alla tjenestedleder inom vår firma. herregud... jag var lätt yngst :P de andra har  jobbat massa år och har massa erfarenhet. men jag hängde med rätt bra ändå och hade lite att komma med iallafall. många gånger handlar det bara om sunt förnuft :) man är ju i en ständig utvecklingsprocess, och nu går min på högvarv! det är möten, samtal, upplärning, kurser och ja gud vet allt. känner att jag tappar kontrollen och kontakten med avdelningen, men jag antar väl att det är sånt som hör till... saknar barnen, är inte van att jobba såhär som sagt :O men det är en period bara, medan jag lär mig och medan vi hittar en ny styrer istället för vår nuvarande. Stedfortreder-rollen kommer inte innebära lika mkt kontorstid, möten, kurser osv som det gör just nu. pjuuu :) trött är jag. idag är det ju fettisdagen!! ska tina upp semelbrödet vi bakade förra vecka (?!) och göra i ordning mandelmassa och vispa grädde så jag och Jennifer kan fira lite ikväll när hon kommer hem :)

Johnny Depp får avsluta detta inlägg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar