onsdag 23 mars 2011

Lillördag

Halva veckan gjord. Gött :) I morgon är det "fredag", känns nämligen som fredag när Mats kommer hem på torsdagar. Är glad att jag slutar tidigt mina två sista jobbdagar. 16 i morgon och 15 på fredag. När dessa dagar har passerat hoppas jag att målaren gjort klart sitt jobb i köket. Nu har väven kommit på plats i alla fall :) Vad jag kan bedöma så är det nog lite mer färg på väggar och tak som fattas. Kanske bli klart redan i morgon? Hade varit skönt att få tillbaka sitt kök. Men det är långt ifrån lika jobbigt att vara utan som vardagsrummet! Så denna gång känner jag mig inte såå kinkig över att han är här och stökar om dagarna. Det enda som är lite smådrygt är att jag inte kan sova längre än till 7 även om jag skulle kunna, för jag vet att han kommer typ då. Jag vill ju inte ligga i sängen eller inte vara påklädd när han kliver in här. Så det är bara att piska sig upp i tid :P

I morse var jag riktigt nervös när jag skulle åka ut ur garaget. I fredags morse kom jag och audibilen nämligen inte ut, då den där "pipgrejen" man piper med en bricka på var helt död så porten kunde inte öppnas. Jag hade en himla tur att M kom hem dagen innan så jag kunde ta hans firmabil, som stod parkerad utomhus, till jobbet. Jag hann precis i tid! Vilket jag inte hade gjort om jag hade varit tvungen att springa ner på stan och ta en buss. Lite flyt måste man ha ibland :) Och i morse funkade porten. Undra hur mycket den ställde till för de andra på fredagsmorgonen förra veckan... Man kan ju hoppas att ingen hade bråttom till t.ex. akuten. Tänk om något skulle hända och så kommer man inte ut ur garaget? Läskigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar