tisdag 22 mars 2011

Skitdålig på detta med blogg känner jag :P Men jag håller i, still going strong lixom. Nu har jag rast, i en timme. Började jobba halv sju i morse, och jobbar till 18 ikväll. Inte så motiverad till det, men vem har sagt att allt ska vara så himla roligt hela tiden?
Något som var roligt i torsdags däremot var den trevliga överraskningen jag fick när jag klev innanför dörren efter jag varit på promenad och handlat. När jag kom hem från jobbet vid 15 dog jag i soffan en stund (förra veckan var verkligen kämpig på jobbet). M ringde och väckte mig någon gång efter 16 och tvingade iväg mig till affären, för han tyckte jag skulle äta pastasås med kassler och champinjoner. Jag tog emot förslaget och tänkte inte mer på det utan traskade iväg i eftermiddagssolen. När jag kom hem tyckte jag att det luktade "kille". Tänkte ett tag att jag höll på att bli tokig, saknar någon så mycket så man till och med tror sig känna lukten av människan. Men riktigt så fel hade jag inte! För från köket kom en studsande älskling som höll på att skrämma livet ur mig :P Men jisses vad glad jag blev! (Förstod också varför han propsade på just pasta med kassler och champinjonsås ;P)

I lördags gjorde jag mig fin och åkte upp till universitetet i sällskap av M och svärmor. Där fick jag äntligen mitt glasäpple, "Kunskapens äpple" :) Vissa fick i "vanligt" genomskinligt glas, och vissa i blå nyans. Typ jag :P Är glad åt det blåa, det var lite roligare att få i färg. Efter högtiden gick vi ut och åt middag på en restaurang i närheten av där vi bor.

Söndagen avslutades på detta vis. Med tacos! Helg utan tacos är väl ingen riktig helg? ;)
Nu ska jag blunda och ladda för en si sådär 6,5 timme till på jobbet. Hörs och ha det bäst!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar