tisdag 22 mars 2011

Vrång i mössan

Varför är det så att vi tjejer håller i typ alla trådar? Har huvudansvaret att vardagen går runt t.ex. som att se till att viktiga samtal rings, bokar tid i tvättstugan, städar, bestämmer när sängen ska bäddas ren? Dessa små gullegossar... Vilken "otur" man hade att bli född till kvinna alltså... Hushållsarbete är faktiskt ett arbete i sig. I alla fall om man är lika petnoga som jag är ;O Får väl försöka rucka på mina gränser om jag ska överleva ;) Som sagt. Det är väl bara att svälja, bita sig i tungan, andas och räkna till tre ett antal gånger, fast det är jävligt svårt. Men det är tur att våra gullegossar överraskar då och då, det är väl det som får oss att just "överleva" ;P

Någon mer som känner igen sig?!
Nu tänker jag ladda för DHW. Det bästa och vettigaste programmet under hela veckan! Så det så :)

3 kommentarer:

  1. Du ska se att snart vänjer du dig..jag vet precis hur det är..När man är van att bo själv och allt har blivit gjort så som man själv vill.Men efter att tag så blir det annorlunda..Men jag måste erkänna att ibland måste jag bita mig i tungan när jag ser att något är annorlunda än vad jag tyckte det skulle vara.
    Men det är skönt att veta att man inte är ensam :P

    SvaraRadera
  2. Haha ja det är väl så! Hoppas det du säger är sant, för Mats skull ^^ Det gäller väl att mötas halvvägs oxå antar jag :)

    SvaraRadera
  3. Så är det ju...man kommer på sina vis att kompromissa på något vis..vi tjafsar aldrig om hushållsgrejer..för vi har liksom hittat vår väg. Och jag har lärt mig vara tyst ibland ;P

    SvaraRadera