onsdag 9 mars 2011

Sriskis&Fvettis

Då var det klart! Äntligen har jag hittat en träningskompis :) Vid nästa löning köper vi oss ett medlemsskap och ett träningskort på Friskis&Svettis här i Karlstad. Blir bästa alternativet då vi båda har nära dit :) Är så nöjd! Ska bli skönt att komma igång. Tror det mest sitter i huvudet, tänker bara mer och mer på hur lite jag rör mig och hur "mycket" jag äter. Det är faktiskt en himla massa ätande på förskolan. Frukost och lunch behöver vi alla, och en frukt på förmiddagen. Med sedan kommer mellanmålet = mackor. Kanske firar vi någon av någon anledning = glass och kladd. Fredagsfika, tisdagsmöten = kaffebröd. Det är himla svårt att låta bli den där extra kakan när energin börjar släppa på eftermiddagen. Måste försöka bryta mönstret. Men nu ska jag ju som sagt börja träna, då är det inte lika farligt att ta en kaka för mycket. Jag vet att jag är långt ifrån överviktig, men ju mer jag tänker ju sämre mår jag. Bara den förbannade snön och all slask kunde försvinna så man kan ta sig ut på promenad åtminstone! Idag kommer vändningen i alla fall :) Tur att jag inte är på krogen lika ofta som förut, vem vet då hur det hade gått i längden :P Lika bra att börja i tid, innan det är försent.

Lite brainstorming sådär på kvällssidan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar