lördag 26 mars 2011

Lördag

Varit vaken ett tag. Tror vi vaknade halv nio! Svårt att sova länge när man är van att gå upp tidigt under veckorna :P Har hunnit käka frukost, duscha och jag har donat runt här medan M spelar. Jag är inte så road av sånt :P Och nu sen vi fick vårat internet här hemma kan han ju spela såna där spel på sin laptop. Både fördelar och nackdelar med allt ;D Jag har putsat speglar och köksfönstret här hemma. Fönstret var fullt i spackel... Nu fattas det gardiner i köket. Helst av allt vill jag ha en rullgardin/kappa. Men det är svårt att hitta en passande storlek eftersom fönstret är lite bredare och det finns inte så många mått som passar. Får leta vidare :)
Igår var vi på IKEA. Vi och alla andra typ :P Hela Bergvik var fullsmockat med folk. Löning? Kan nog skylla på det. Vi köpte lite smått och gott. Spegel till hallen som ska hänga ovanför byrån, figurspegel som fått tagit plats i sovrummet, läslampa som står i hörnet bakom soffan, en pläd till min myshörna, tavla, dörrmatta... Nu börjar lägenheten ta form på riktigt :) Vet bara inte vart jag ska sätta upp tavlor och hyllor... Har så svårt att bestämma mig!! På kvällssidan var vi på bio nere på stan med Emil och Kajsa. Bra initiativ av dem :) Filmen kunde varit bättre, men så kan det ju vara ibland ^^

Vid kvart i tre ska vi vara på plats nere på stan. Vi ska möta upp några vänner för att kika på Färjestad-AIK och äta mat på Pitcher´s. Kommer bli hur trevligt som helst :)
Nu ska jag sätta på mig balkongen och odla fler fräknar. Denna vecka har odlingen verkligen tagit fart. Att vara ute mycket är bland det bästa med att jobba på förskola! :) Äntligen börjar man få lite färg! Like it alot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar