tisdag 17 maj 2011

Funderingar

Såhär ser jag ut idag:
När jag var ute och promenerade på min rast idag trodde jag att jag skulle hamna mitt i regnrusket. Men jag hann faktiskt in, för en timme senare var det över oss. Först kom det världens regnskur och sedan började det åska och blixtra. Gött! Är i alla fall glad att det försvann, och jag hoppas att det inte kommer tillbaka i natt. Avskyr att sova ensam när det är sådant väder!! Då ringer jag hem Mats för V.A.R.F - Vård Av Rädd Flickvän! Då får han "varfa" ;) Nej men skämt å sido....

På tal om jobb. Just nu är det osäkert om jag får vara kvar på Speldosan mitt vikariat ut. Jag kanske behövs på en annan förskola inom vårat område, men vi får se. Först var det helt klart att jag skulle byta förskola den 1a juni, men nu är det inte alls lika klart längre. Bibbi, som jag vikarierar för, går klart förskolelyftet den 5e och kommer tillbaka till jobbet. Endast i en vecka dock, för sedan behövs jag på våra avdelning igen. Så egentligen är det en vecka det rör sig om, och det borde gå att lösa. Man kan ju tycka att det inte är mitt problem att de "klantat" sig och gett mig vikariat till sista juni istället för sista maj, så vi går dubbelt i en vecka. Men det blir ju ändå mitt problem, eftersom det är jag som kommer i kläm och är tvungen att omplaceras. Ja ja, jag hoppas att jag får vara kvar hos mina speldosor juni ut. Tänk, första tiden grät jag för att jag inte ville vara där. Och nu var jag på väg att börja gråta över att få lov att flytta på mig :P Dagen de ska tacka av mig kommer bli tung, jag vet det. Jag har så himla lätt till gråt vid såna här situationer, jag är inget bra på separationer :P Hur som, så ni förstår att mycket känns väldigt osäkert just nu. Jag får bara hålla tummar och tår och hoppas på att få bli kvar, på vår förskola åtminstone, där jag känner igen de flesta av barnen och personalen! Skulle inte kännas så roligt att behöva starta upp något nytt för endast fyra veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar