tisdag 24 maj 2011

I vått och torrt

Är skapligt dålig på det här med blogg under veckorna. Men även denna vecka består av lååånga arbetsdagar... blä. Åkte till jobbet vid sjutiden i morse, kom hem strax innan halv sju och då bar det av på en promenad med Kajsa. Kom inte innanför dörren först halv nio :O Det var min dag det. Ni kan nog gissa att få ligga i soffan och titta på DHW är riktigt uppskattat!!
Idag har vi varit till Mariebergsskogen med barnen :) 17 juveler, 4 personal och en pappa styrde iväg kalaset med buss. Vi var borta i 4 timmar. Typ alla barn somnade på vägen hem, jag hade gärna sovit en skvätt jag med kan jag erkänna :P Vi har grillat korv, tittat på alla sorters djur; grisar och kultingar, getter och killingar, får och lamm, kor och kalvar, hästar, kaniner, höns och kycklingar, olika sorters fåglar, marsvin och andra gnagarare, lekt i lekparken. Inte undra på att stora som små var trötta :)

Saknar min prins... Det är olika bud hela hela tiden. Nu åker han mer söderut också, alltså längre bort ifrån mig. Nyss var det prat om att jobba 7 dagar, vara ledig 7 dagar. Perfekt sa jag! Men det fanns tydligen inte folk nog till att ha det så. Så nu jobbar de på det viset, fast med sig själva. Vilket i nästa steg innebär = ingen ledighet alls! Yeeeeii.........

Ibland känns det som att det är det här företaget som styr både mitt och M:s liv...
(tog en bild på M:s handduk. "I vått och torrt" - ironiskt va?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar