söndag 27 februari 2011

Helgresumé

Jag kom hem strax före älsklingen i fredags. Så jag passade på att fixa och dona lite med sånt jag inte hunnit med. Eftersom han klarade uppskrivningen och dessutom haft namnsdag tyckte jag vi skulle fira med en trerättersmiddag! Hade köpt tulpaner som jag satt i en vas på köksbordet, 10 vita och 10 lila. Blev väldigt vårigt och fint!
Förrätt (en klassiker): Egen skagenröra på bröd som jag rostade i stekpanna
Varmrätt: Fläskfilé, sås med champinjoner. Pommes och en jättegod sallad till.
Efterrätt: Lade i blåbär och hallon i två små portionsskålar. Klickade på Kesella Vanilj och strödde över lite råsocker, in i ugnen i ca 10 min. En jättegod och busenkel efterrätt :)

Har tagit bilder, men orkar faktiskt inte lägga upp dem nu. Får ta det, och alla andra bilder jag lovat, vid ett annat tillfälle helt enkelt!
I lördags tog vi en välbehövlig sovmorgon, till kl 10 ungefär. Alldeles lagom! Till frukost gick vi och handlade nybakat bröd på Hanna Larssons konditori, som ligger granne med oss här på gatan. Lyx och så himla gott och mysigt! Vi åt en riktigt god frukost och traskade sedan ner på stan. Älsklingen handlade två par jeans (Levis och Diesel) Jättesnygga!! Och ett par nya skor på Scorett. Vita Lacoste givetvis :P Jag köpte en skjorta och strumpbyxor på H&M, och Body butter på The Body Shop, M fick välja så det blev med jordgubb. Den luktar jättegott :) Vi åt en sen lunch på Mat&Muffins, sen bar det av hemåt för fix. För kl 18.30 skulle vi befinna oss på Löfbergs Lila Arena för hockey, Färjestad-HV71. Till våran, mest Ms, stora förtjusning vann Färjestad. Tur var väl det :) Vilket tryck det var i hallen! Mycket roligare att titta på hockey irl än på tv, om ni frågar mig :P Vi avsultade kvällen med en film och varma mackor.
Idag sov vi också till 10, åt en till mysfrukost, tittade på skidor och degade i soffan. På eftermiddagen gick vi och handlade, det blev korv stroganoff idag. Och precis vid sista tuggan ringde ju arbetstelefonen, och ja. Resten vet ni ju redan!

Det var våran helg i alla fall. Förutom avslutet, kunde den inte blivit bättre! Jag är så himla tokigt kär så jag vet inte vilket ben jag ska stå på! Är så glad att det är jag och min M. Jag har inte mått såhär bra, på länge, som jag gör med honom i mitt liv ♥ Allt är som en dröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar