onsdag 9 februari 2011

Vardag

Slutade kl 16 idag. Efter en mer eller mindre kaosartad dag på jobbet styrde jag svärmors audibil mot Bergvik och IKEA. Idag köpte jag två kuddar till kuddfodralen som följde med överkastet vi köpte, även en prydnadskudde (också den till sängen) och ett par marinblåa mattor, som nu ligger på plats i hallen, fick också följa med hem. Gick in på MAXI och handlade lite behövligt, sådant som är bra att ha hemma. I morgon hade jag tänkt att jag skulle hinna baka, så jag köpte lite sådana ingredienser. Tror det får bli min berömda morotskaka ;) Hoppas Madds uppskattar den. Hon kommer och hälsar på när hon slutat sitt jobb. I morgon slutar jag 13.30. Lyx!! Min första tidiga dag. Har bokat tvättid 14-18, så kommer ha en hel del för mig här hemma i morgon eftermiddag. Det är alldeles för mycket tvätt här nu... drygt.
När jag kom hem flyttade jag in vinglas, ölglas, whiskeyglas, grogglas, skålen jag fick i ex-present och Orreforsuppläggningsfatet in i vitrinskåpet :) Åh är så nöjd med det! Jag har 8 Lasse Åberg-vinglas och 2 ölglas. Får önska mig fler sådana :) Ser lite klent ut med bara två. Funderar på att köpa fina silverbestick för en del av pengarna jag fick i examenspresent. Det är ju en bra investering! Vill köpa något extra fint för de pengarna.
Har fått veta att även köket ska få nya väggar. YES! Väggarna ska vävas och målas i någon ljus färg, åt det vita hållet. Det är bra, då kan jag köpa lite färgglada gardiner nu till våren :) Måste kika på tapeter till vardagsrummet också. När nu det ska bli av, när helgen verkar bli upp och ner. Aja, märks :) När allt detta är gjort med kök och vardagsrum är gästrummet det enda rum jag inte är nöjd med. Men det får vara, kommer ju inte vara där inne i alla fall. Tapeterna är ok, men färgen är dock ingen favorit. Men man kan ju inte få allt :) Att köket får nya väggar är en stor bonus! Sovrummet är nytapetserat sen innan, och kök och badrum är nyrenoverat. Denna lägenhet kommer vara tipp topp om en månad :) Wiiieee!

Nu ska jag sluta skriva. Blir alldeles för mycket :P I morgon har jag öppning, så snart väntar en dejt med J. Blund! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar