måndag 21 februari 2011

Kvällsmys

Idag var jag hemma tidigt, eftersom jag öppnade i morse. I brist på annat bokade jag tvättstugan 14-18 och sysselsatte mig med tvättning, strykning, dammsugning osv min lediga eftermiddag. Ok, jag sov i en timme när jag kom hem, innan jag tvättade ;) Det var jag värd, och det var såå skönt! Det var längesen jag hade tid att unna mig en liten tupplur på eftermiddagen. Nu när saker och ting börjar hitta sin plats här på Vasagatan slipper jag kuta runt med allt möjligt efter jobbet, vilket är tokskönt!! Nu hade jag visserligen massa att göra ändå visade det sig, men det var lite självvalt ;) Slipper ju allt sånt resten av veckan, för nu finns det ingen tvätt och golvet är rent. Lagom till torsdag då älskling kommer hem igen :D Det har faktiskt en tendens att bli lite smått rörigare i hemmet när karl´n är på plats, tror jag har lite mer pli på mig själv ;) Hur som så är det lite kämpigt ibland att vara en heltidsarbetande hemmafru :P Men jag gillar't! Nu har vi valt tapeter till vardagsrummet, och jag vet att det kommer bli tokbra med nya soffan och nytt soffbord. Ni ska få se bilder, lovar :) Är så dålig på att få in bilder på datorn. Får bättra mig! I morgon (om jag hinner) eller på onsdag ska jag svänga in på Colorama och lämna besked om vilka tapeter de ska smälla upp på väggarna. Bara två veckor kvar nu :) Wohooo!!


Har tänt dessa lyktor även denna kväll. Älskar dem! Fick dem av moster m. familj när jag tog examen.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar