onsdag 27 april 2011

Påskmys

Skärtorsdagen - på jobbet klädde stora som små ut sig och gick påskparad :) Efteråt sjöng vi sånger på gården och delade ut påskägg. När jag slutade åkte vi till Dalarna! Väl där åt vi grillat hemma hos mamma och pappa och avslutade kvällen hos svägerskan med familj.

Glá påskkärring :P

Långfredagen - Dagen började med frukost på Sandhed och sedan fortsatte vi upp till ridskolan där det var tävlingar. Curry var jätteduktig och vann den största klassen :) Älskade ponny! Tänk att jag fick med mig Mats också :P Han var duktig och höll i Curry, och det är stort ;) Vi avslutade dagen med påskmiddag hos mormor och morfar, där även moster med familj var.

Påskafton - Sov länge, och vi åt brunch på cafét på byn. Jag red en sväng på Curry. Svärmor och svärfar kom hem från Växjö, vi grillade och mös hemma hos dem hela kvällen.

Påskdagen - Jag red på förmiddagen, och vid 13 var det dags för dop. Vi åkte ner till Karlstad sent på eftermiddagen.

Annandag påsk - Det fina vädret fortsatte att hålla i sig och det spenderades några timmar på balkongen, mellan vändorna ner i tvättstugan :P På eftermiddagen/kvällen drog vi iväg på picknick i Sandgrundsparken. Det var riktigt mysigt! Men det blev lite kallt när solen försvann så vi fortsatte mysa med ost och kex hemma :)





Igår kväll kom Sofie och hämtade soffan :) Jag och hjärtat hjälpte henne och Fredrik att bära ner soffan för trappen, och vi hann även mysa en stund innan han skulle åka iväg. Skönt att han i alla fall är och jobbar rätt nära så han inte behöver åka så tidigt ifrån mig :(
Nu ska jag göra mig klar för sängen. Ska upp tidigt i morgon, jag öppnar. Vid 15 kommer söta Linn hit, och vid 18 är vi på plats på Friskis. Ska bli skönt att få sig en omgång! Hoppas min lite smått påbörjade förkylning håller sig borta... I natt var jag helt igentäppt och jag hittade inget nässpray! Men det har jag handlat idag, så i natt ska jag förhoppningsvis kunna sova ostört :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar