lördag 16 april 2011

Tvätt+pynt

Har en fundering på att detta ska få ta plats här i hallen. Eller?

Försöker mig på att tvätta och påskpynta en ledig dag som denna! Måste ju säga att det går väl sådär... har bl.a. spillt ut typ halva flaska med sköljmedel i tvättstugan. Rätt irriterande, men inte hela världen ändå. Kommer inte riktigt överens med mig själv vart och hur jag ska ställa pyntet. Hetsköpte massa fjädrar och annat tingeltangel på stan igår. Medan jag väntade på de två första maskinerna med tvätt begav jag mig iväg på en kort promenad till en liten skogsdunge, där jag hittade mitt blivande påskris. Har nu pyntat det, men kan inte bestämma mig vart jag ska ha det!! I-landsproblem? Kanske. Lika mycket i-landsproblem är det att jag typ tokstör mig på att det inte är sol idag! Jag hade planerat en heldag på balkongen, men så blir det inte idag. Har jag tur så spricker det upp, men turen verkar inte riktigt följa mig idag :P Har hänt massa småsaker än så länge, kanske lika bra jag håller mig inomhus idag?
Tänker lite mycket idag också känner jag. Ser tillbaka för mycket... Ibland måste man bara inse att en tid i livet passerat och faktiskt aldrig kommer tillbaka. Hur tungt det, fortfarande, kan kännas. Undra om jag ska köpa mig en vinflarra idag? Sätter fart och drar mig mot stan tror jag. Måste köpa en cykel!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar