fredag 19 februari 2010

Dalarna


Visst är det väl fint i Orsa ändå? Man uppskattar det vackra så när man kommer hem. Man blir lixom lite bortskämd och glömmer hur fint det är här hemma :P

Jo men visst! Kl. 5.15 tvingade jag mig upp ur sänghalmen, lite väl tidigt för min smak :P Men vid 6-tiden var det dags att traska mot busstationen i all snö som kommit och fortfarande föll till backen. När jag kom fram till Mora åkte jag och mamma till St: Mikaelsskolan för att hämta brorsan, sedan styrde vi kosan mot Orsa aka Moraeus byn :) Vi har nämligen fått en ny "välkomstskylt" påväg in i byn, en skylt som Kalle Moraeus pryder så fiint :P Haha! Igår var det uppsjungning inför Körslaget i Kulturhuset, så nu är 20 av 200 utvalda och jag hoppas såklart att Team Kalle slår på stort och vinner guld ;)

Idag har jag hunnit med det ena och det andra. Handlat med mamma, skjutsat brorsan, fikat semla, vart snäll och sprungit ärende på Systemet :), köpt nya vinterskor på Orsa Sko, har vart ute och gått och när jag kom hem har jag skottat massa snö. Jag och mamma hjälptes åt och ändå tog det 1 timme. Nackdelen med att ha stor gård! Nu står pappa ute i köket och donar. Ska bli gött med lite mat i kistan!

Ha en helmysig fredag :) P&K/ little J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar