tisdag 16 februari 2010

Education

Det är verkligen tryck på att börja plugga nu. Och det tycker jag är kul! Såklart mindre kul att arbetsmarknaden är som den är nu för tiden, men det vänder ju så småning om. Hur som så märks det att det är många som väljer att plugga, läste i Studenttidningen förra veckan och där stog det att vi är 12 000 studenter på universitetet nu! Galet!

Jag är väldigt glad att jag valde att plugga direkt efter gymnasiet. Då behövde man inte ha matte B för att komma in på lärarprogrammet, men det behöver man nu och det gäller väl också alla andra utbildningar? Borde göra iallafall. Tur var det också att jag valde till engelska B på gymnasiet (eftersom det inte var obligatoriskt på barn och fritidsprogrammet), lite flyt ska man väl ha :) Nu är ju även historia ett ämne som ingår som krav att ha för att komma in på olika utbildningar, och det har jag inte heller :P Skulle man börja plugga nu skulle jag väl få ägna ett år extra på att läsa in ämnen. Usch vad meningslöst det skulle kännas! Det är ett minus med att ha gått BF, det är inte många sådana här ämnen man får med sig som man i många fall behöver för att plugga vidare. Sedan är det ju bra att ha en "fulländad" gymnasieutbildning med slutbetyg också, och inte bara ett samlat betygsdokument som man får om man inte har godkänt på alla kurser man bör ha läst under gymnasietiden... Huuua hemska tanke. Nej, jag ska nog vara glad över det jag har faktiskt! Och snart är jag ju faktiskt klar :) mindre än ett år kvar nu! FAN vad gött :D Har ju haft lite tankar på att plugga vidare till typ specialpedagog, men som tur är måste man jobba några år innan. För nu är jag j*vligt trött på allt vad skola heter :P

Neej vad sägs. Lägga sig och fortsätta läsa lite då ;O

Natti. P&K/ little J

2 kommentarer:

  1. Man får visst slutbetyg om man har IG i något ämne, om du däremot får ett streck så får du inget slutbetyg :P.

    SvaraRadera