onsdag 8 december 2010

Dagen i allmänhet

Hemma i tid idag. Skönt! Nog märks det att man inte är van med dagar som dessa. Nu har det iallafall gått 1 ½ vecka på praktiken, och om exakt två veckor går jag på jullov :) Toklängtar! Mycket roligt planerat på praktiken framöver. Julfest i morgon kväll, hoppas för guds skull (och min) att det inte är kallt i morgon, eftersom vi ska vara utomhus! Brrrrr!! Idag har det var jättekallt här, -25. Inte ok!! Nu är det runt -10, och det kändes som vår ute :P Julpyssel och Luciafirande (bl.a.) står också på schemat. Mys!
Jag ska alldeles strax börja mitt kutande ner till tvättstugan. Ska också passa på att gå till ICA och hämta paketet från Nelly som kom igår :) Spännande, minst sagt!! Hoppas kläderna passar både mig och hjärtat.

När jag kom till stan sprang jag förbi Konsum och Clas Ohlsson. Så nu har pappan fått sin eldkorg inhandlad. Tung och dryg att bära tillsammans med tung väska full med varor och andra grejer... tur att det inte är så långt hem! Är trött som en gnu. Fast jag varit duktig att sova i tid! Bara att fortsätta med det antar jag. Känner mig skapligt utvilad på morgnarna, och somnar som en stock på kvällarna :P Så att släcka lampan vid kl 22 är inte så tidigt som jag gärna vill tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar