torsdag 9 december 2010

Tomtemysteriet

Bild från ikväll. Det var riktigt mysigt ute i skogen!

Äntligen tagit plats i soffan! Kom hem kl 21, så nu har jag duschat, plockat i ordning för i morgon och sånt. Jisses vad klockan blev mycket! Men oj vad kul vi haft :D Hahaha Madds gjorde nog kvällens svanhopp iallafall!! Det var några elever som smög på oss där vi stod och värmde saft, så när de kom närmre skulle hon skrika och springa mot dem för att skrämma dem. Visserligen skrek hon, och sprang också för den delen, men inte så långt då en buske som låg gömd under snön fällde henne i hennes ansatts :D Åh vad vi skrattade, barn som vuxna! Barnen kom fram från sitt gömställe och frågade henne hur det gick, istället för att bli rädda som hon tänkt! Haha vilket snille! Det var en syn för gudarna vill jag lova :P
Nu sitter jag här och poppar Volbeat. Kanske inte så himla smart om man vill komma ner i varv. Känner hur det blossar i ansiktet efter duschen, tror det kallas väderbiten? Kläderna och jag luktar/luktade rök. Jag luktar fortfarande om händerna fast jag duschat. Det satt sig fint efter allt slevande av saft. Vi räknade ut att det var sammanlagt 400 personer, barn, föräldrar och syskon, som hjälpte till att lösa Tomtemysteriet ikväll!
I morgon är det Nobeldagen, som uppmärksammas mer här i Värmland än vad jag är van vid hemma i Dalarna. Så i morgon ska vi i arbetslaget och barnen klä upp oss! Jag ska se om jag hittar något passande :P Blir en fin fin avslutning på veckan detta! Nu ska jag försöka varva ner lite med en kopp te. Hörs vi inte innan eller i helgen får ni ha en tippen toppen sådan :)

/Karlstadtösa

2 kommentarer:

  1. Man måste ju bjuda på sig själv ibland ;)

    Även fast de inte alltid går som man har tänkt sig :P

    / Madde

    SvaraRadera