torsdag 27 januari 2011

Flyttfix

Insåg just att denna natt är den sista som jag sover på Södra Kyrkogatan! Trodde det skulle kännas mer vemodigt, men jag ser så fruktansvärt mycket fram emot i morgon då vi påbörjar flytten! Det är så spännande så det är inte sant :D Men det kommer nog kännas lite i hjärtat när jag låser igen här för sista gången. Det är jag rätt säker på :) Jag minns första gången jag låste upp dörren här. Då blev jag gråtfärdig :P Det var det minsta jag sett, och kunde inte någonstans förstå hur jag och allt annat skulle få plats på en sån liten yta. Men tänk så bra allt gick och så bra jag trivts här :) Kunde inte ha fått ett bättre boende under de här 3 ½ åren ♥ Hoppas någon skötsam person flyttar in här och tar hand om mitt skrymsle...
Idag har det känts bättre på jobbet. Det är tufft, riktigt tufft. Men jag lär mig. Har aldrig varit i närheten av att jobba med barn på det viset som jag gör nu. Allt är så nytt! Har haft svårt att se någon fördel/nytta med allt, men idag har det vänt en aning. Och det känns skönt, riktigt skönt!! De här barnen är väldigt speciella, vilket kräver ett speciellt arbetssätt. Hoppas jag klarar den "hårda skolan". Det är en riktig utmaning att börja med detta som ny! Inget snack om den saken... Kommer vara så stolt över mig själv om jag lyckas bita ihop! Håller tummen.

Nu ska jag gå ner till tvättstugan och hämta tvätten. Också för sista gången :P Äntligen ska man få tvätta i en fräsch och nyrenoverad tvättstuga! Så småningom ska vi köpa oss en egen tvättmaskin, men det är inte prio ett just nu. Som ni kanske förstår kommer det bli dåligt med uppdatering i helgen. Jag kommer ha en massa att göra :) Ha en bra helg! KRAMAR ♥

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå jättebra ska du se. Vet att det är mycket till en början, men du klarar det! Ge inte upp så ska du se att du känner dig nöjd när du kommit in i systemet ordentligt!!

    Barnen har tur som fått dig som fröken!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack, vad gullig du är vännen <3 Det har dina med!! KRAMAR

    SvaraRadera