fredag 14 januari 2011

Fredag = sista praktikdagen

Tackkort till lärarlaget och alla elever.
"Nu är stormen över! Tack för att ni är ni, och att ni tagit emot oss så bra!
Vi glömmer er aldrig! :) Kramar, Johanna och Madelene"

Idag gjorde jag min sista praktikdag som lärarstudent. Sorgligt? Ja, det var det! Kommer sakna alla barn, personal och skolan. Har verkligen haft tur som hamnade där! Har inte kunnat få det bättre :) Jag har fått ett häfte med Lycka-till-teckningar från klassen, och en ljuslykta från min handledare. Perfekt! Då kommer jag tänka på dem varje gång jag tänder den :') Gjorde även en utvärdering med barnen. Fick så fina och snälla kommentarer!! Underbara är vad de är! Lätt att jag kommer läsa dem och det de skrivit på teckningarna någon dag när jag är lite nere :) Det kommer verkligen göra mig gladare!
En pojke i klassen har haft lite ångest hela veckan att jag ska sluta. Idag har han nästan varit som ett häftplåster :D Och nu är det ändå en pojke som går i 4an vi pratar om! Han tyckte att jag skulle komma och hälsa på ofta. Sedan tyckte han nog att han kom med en "väldigt bra" idé! "Kan inte du sova hos mig någon dag?!" Hihi ja hur svarar man bra på en sån fråga? :D Blev så ställd, minns inte ens vad jag svarade :D Hehe ja de är för underbara som sagt! Kommer aldrig glömma den här klassen. Tror bestämt jag ska åka och hälsa på redan nästa vecka ;) Sedan blir det svårare, eftersom jag börjar jobba. Och heltidsdagar erbjuder inte så mycket tid över till såna besök tyvärr... Nej, en sak är då säker. Jag saknar dem och kommer sakna dem något så otroligt mycket!! Efter 5 veckor kändes det nästan som min egna klass... bl.a därför att jag haft dem mycket själv. Älskade 4A :) Kunde inte få en bättre avslutning på min utbildning! Så skönt och underbart att känna hur rätt jag valt!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen sorgligt att säga hej då till barnen och arbetskamraterna på skolan. :(

    Jag har nog också en idé om vad jag ska ha på mig på fredag. Får duga... :). Ska bli roligt att träffas. Var ett tag sedan känner jag!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Jaa fy :/

    Ja det tycker jag med! Hoppas vi kan fortsätta ses även om vi inte ses i skolan framöver :)

    KRAMAR

    SvaraRadera