onsdag 12 januari 2011

Full Rulle ♥

Idag har det gått i ett. Fast jag slutade tidigt :P Kom ifrån vid 15-tiden. Kom hem strax innan halv fyra och då tog jag en sväng upp till lägenheten för att lämna täckbyxor osv. På köksbordet låg en rosa lapp, min städning var godkänd :D Det var en lättnad vill jag lova. Nu kan jag släppa det också :) Skönt när man kan "pricka av" grejer. Det är himla mycket den här månaden som väntar. Det kommet bli väldigt komprimerat de tre kommande veckorna! Men det är ju bara massa bra grejer så det gör absolut ingenting :) Ser fram emot precis allt! Vid fyratiden mötte jag upp Maria ner på torget, vi gick och fikade och pratade mycket och hur länge som helst! Det var riktigt trevligt :)

Tycker att det är tråkigt att Maria inte blir kvar här i stan... men hon har fått ett himla intressant jobb hemma i Dalarna. Hon ska gå som resurslärare i en klass. En perfekt början! Finnas med i en klass och dela på ansvar och planering med en kollega, och lära sig en väldigt massa! Verkligen en jättemöjlighet :) En bra början om man tänkt jobba i skolan. Det vill jag också, men här finns inte mycket jobb inom skola just nu. Sen vill jag helst börja precis som jag gör så jag får lite erfarenhet, men sen någon gång ska det nog bli skolfröken av mig med :) Trivs så bra i skolan! Får jag drömma ännu en längre skulle jag vilja bli specialpedagog/speciallärare. Men då måste man ju ha några år som lärare i grunden innan man kan läsa vidare. Så nu tar vi en sak i taget ;) Har några år på mig. Känns underbart att vara så här ung och redan ha en utbildning med i ryggsäcken! Såå tryggt och det är en perfekt utgångspunkt :) Sedan är det bara att bygga vidare på planerna! Grymt :) Jag har verkligen valt rätt vilket känns kanon!

Vi säger så va? Känner mig nöjd med det avslutet ;) Nu blir det säng och Pepparkakshuset! God natt på er! Puss ♥

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Lite sent, Men jag måste verkligen tacka dig för i sommras för att du ställde upp så mycket och hjälpte mig med disken när det var lungt ute i serveringen, du var typ den enda som gorde det, dom andra sket bara i det! :) du kanske inte tycker det är något att tacka för, men du rädda många av min kvällar! och du var den man kunde prata med och som inte var otrevlig även fasst det var stressigt! DU är guld värld Johanna :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad jätteroligt att höra! Tack så mycket! Det var en rolig sommar, synd att den aldrig kommer åter :( Tack detsamma!! KRAM

    SvaraRadera