fredag 14 september 2012

Dagens norska ord

sint - arg

ja va sint man kan bli och tappa humöret när man tar en titt i kylskåpet. min burk med pappas jordgubbssylt som han kokade åt mig när jag va hem för två helger sedan är numera halv! joda. äggen är också borta. antingen frågar man om det är ok att man tar/och eller så köper man tillbaka. kollektivets härliga sida. man får nästan bestämma sig lite, antingen ruskar man av sig det och får antagligen bli utsatt för liknande grejer framöver. eller så kan man i alla fall säga ifrån och hoppas att det inte upprepas (dum som jag är, klart det kommer göra). hur som så sa jag ifrån, det kändes bra. det är så typiskt mig att hålla käften annars så ett steg i rätt riktning för mig! kanske min nya arbetsroll fått mig att karska till mig, eller så var jag bara hungrig och fredagstrött ;P morr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar