måndag 3 september 2012

workday!!

äntligen har jag varit på min första dag på jobbet :D det va mig en känsla att gå till jobbet som alla andra i morse, med väskan slängd på ryggen och med raska målmedvetna steg mot dagens happening! likeit :) haft en bra dag på jobbet. mycket nytt. det är en del som inte är likt verksamheten hemma i Sverige, så det blir massa extra som ska läras och sjunka in. men jag gillar det :) det kommer gå bra. det jag lurar mycket på är språket... vill lära mig nu nu nu!! men det kommer smygandes, små fraser som "dere må vaske hendene" (ni måste tvätta händerna), "vil du huske?" (vill du gunga?) t.ex. måste ge mig en chans, det är ju trots allt första dagen bara :P ting tar sin tid - som de säger här i Norget! inget stressat folk detta inte, passar mig bra :)




1 kommentar: