måndag 3 september 2012

Dagens norska ord

Kos/koselig - mys, mysigt, trevligt, bekvämt....

bra ord, jag gillar det!

idag efter jobbet när jag kom hem var Daniel Ystheim redan hemma. vi gjorde ett ryck med vardagsrummet/köket när jag hade ätit färdigt! han började fixa med tvn som Walle tagit hit, greja med sladdar osv. sen trissade vi nog varandra så mycket blev gjort! det känns riktigt skönt nu. igår när jag kom hit stod det massa grejer i vardagsrummet, disk framme på bänken i köket osv. alltså en syn man INTE vill ha när man kommer "hem" efter nästan två veckor borta. men mycket är som det är nu pga att Walle i stort sett bara ställt in sina saker han kom med från Karlstad, och åkte tillbaka direkt sen med bil och släp. så inget är ordnat med än... plus att vi är en för mycket här just nu. Johan har inte flyttat ut än, utan gör det om två veckor. just nu är vi alltså 5 pers här, på en alldeles för liten yta. bara stå ut en kort period till, sen blir det storröj här kom jag och Ystheim överens om! nu har vi tänkt lite ljus, och det blev som han sa: citerar Ystheim - det er litt koselig!

nu är det min tur att duscha, sen ska jag nog ta och kose ner mig antingen i sängen eller i soffan med en filt! riktigt höstkos kommer det blir här på Majorstuen när vi tänder i våran öppna spis. längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar